Scroll to top
SUBMIT A BRIEF
Share

Cum funcționează algoritmul Instagram în 2021

Algoritmul instagram – prieten sau dușman?

Recunoaștem. Cuvântul ”dușman” este folosit din dorința de a exagera și îmbrăca sub o altă formă ideea de ”nebuloasă”. Ne referim mai exact la modul în care algoritmul aplicației funcționează.

De ce feed-ul nostru este populat de postări care nu sunt în aria noastră de interes? De ce ne apare conținutul prietenilor postat cu trei zile în urmă? De ce nu filtrează news feed-ul pagini cărora le-am dat like?

În acest articol nu vom vorbi despre modul în care poți păcăli algoritmul Instagram. Din contră. Trebuie să învățăm să lucrăm alături de el, astfel încât să putem obține mai mult engagement pentru brandul / businessul tău.

Uuuu-laaa-laaaa. Let’s start!

Pentru creatori de conținut și oamenii de marketing, algoritmul Instagram poate ridica multe semne de întrebare. Comportamentul lui nu este liniar și cert. De cele mai multe ori, modul în care funcționează nu este clar definit și înțeles.

Are personalitate. Ca orice individ care se respectă. Să ne imaginăm că este amicul acela popular care te ajută și pe tine să devii popular.

Cum funcționează algoritmul Instagram pentru postările din feed în 2021?

Algoritmul Instagram: prietenul tău cel mai popular

Potrivit Instagram, există șase factori cheie care influențează algoritmul postărilor din feed.

  1. Interest
  2. Relationship
  3. Timeless
  4. Frequency 
  5. Following
  6. Usage 

Instagram product lead Julian Gutman – explicând algoritmul / Sursă: techcrunch.com

1. Interes

Practic, postările din feed sunt rezultatul unui cumul de acțiuni și comportamente desfășurate de tine în timp ce folosești aplicația.

Conturile cu care interacționezi cel mai mult, pozele în care primești tag și tipul de postări la care dai like și comentezi.

Dacă tu nu-l vrei, el te vrea. 

Cu cât îți faci simtiță prezența pe platformă mai tare, cu atât algoritmul Instagram va înțelege cum să te propulseze sub ochii celor interesați – cresc șansele și oportunitatea ca oamenii / comunitatea să interacționeze cu brandul / conținutul tău.

Să-i dăm Instagramului ce-i al Instagramului. 

Ce tip de engagement va câștiga teren?

Comentariile, aprecierile, redistribuirea și vizionările pentru videoclipuri – ele reprezintă factorul determinant în stabilitarea engagementului și a interacțiunii comunității.

2. Relațiile

Postările prietenilor, ale familiei și conturile de care ești cel mai interesat au prioritate în news feed-ul tău.

Așadar, pentru ca Instagram să îți livreze tipul de conținut pe care ți-l dorești cu adevărat, algoritmul apelează la cele mai des interacțiuni exercitate de tine pentru a stabili și gestiona persoanele de care tu ești cel mai apropiat.

Thomas Dimson, inginer software Instagram, ne dezvăluie criteriile prin care  Instagram ar putea identifica persoanele de care îți pasă cel mai mult, conform modului în care tu folosești aplicația:

 

  1. Persoane al căror conținut îl apreciezi (inclusiv stories și videoclipuri live)
  2. Persoane cărora le trimiți mesaje în privat 
  3. Oameni pe care îi căutați
  4. Oameni pe care îi cunoaști în viața reală

În funcție de modul în care interacționezi cu paginile persoanelor, Instagram va încerca să calculeze și să să rezulte gradul prieteniei. Astfel, îți va livra conținutul de care ești interesat. 

3. Timeless

Instagram nu este interesat doar de felul în care interacționezi cu postările din feedul tău, dar și de ora la care ai postat.

O regulă nescrisă spune că: trebuie să gasești ora prielnică pentru business-ul tău la care vei posta. De ce? Pentru a crește reachul și a obține un engagement mai mare din partea comunității.

TIPS: Urmărește intervalul orar în care comunitatea este cea mai activă. Pentru a crește vizibilitatea în feed-ul lor.

4. Frequency

Scroll. Scroll. Scroll. Cu cât scrollezi mai mult, cu atât Instagram va selecta postările din feed-ul tău în ordine cronologică.

Dacă deschizi și interacționezi mai rar cu aplicația, în feed vor fi sortate postări aleatorii, în funcție de ceea ce Instagram crede că îți plăce. Practic, un cont activ va beneficia de postări calitative, urmând un fir cronologic.

5. Following

Numărul oamenilor pe care îi urmărești poate determina procesul de selecție a conținutului livrat. Dacă urmărești o mulțime de oameni, Instagram își va creea propriul filtru prin care îți va genera un anumit tip de conținut.

Totodată, ar putea apela la eliminarea sistematică a followersilor ”Inactivi” sau ”Fantomă”.

6. Usage

Instagram poate rămâne fără conținut de arătat? Ei bine, DA!

Dar stai fără griji. Pe măsură ce utilizezi aplicația până la refuz, el va accesa un sertar plin de conținut și va livra postări filtrare pe baza căutărilor tale anterioare. Smart one!

Cum funcționează algoritmul?  Scurtă recapitulare.

  • Interest (Interes)

  • Relationship (Relații)

  • Timeless (Nesfârșit)

  • Frequency (Frecvență)

  • Following (Urmăritori)

  • Usage (Utilizare)

pexels-pixabay-248533

A fi sau a nu fi. Aceasta este curiozitatea. 

Instagram pune pe tavă ”luxul” de a interacționa și de a te bucura de o varietate de conținut, însă de multe ori, trebuie să înțelegi modul lui de a funcționa. Atât pentru a livra comunității conținutul tău, cât și pentru a primi genul de postări de care ești interesat.

Analizează factorii cheie menționați mai sus. Stabiliește o strategie de comunicare și un plan de conținut (genul de conținut pe care vrei să îl promovezi). Fii consecvent, analizează și testează. 

Într-un final, sigur îi vei intra pe sub piele amicului popular. Și te vei bucura și tu, la rândul tău, de popularitate.

Succes!

Articol scris de Pitulice Alexandra – creator de conținut The Hurricane.

Related posts

Post a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *