Cum funcționează algoritmul Instagram pentru #story.
Spune-mi o poveste.
Un lucru este cert. Instagram este un paradis vizual în care poveștile se lasă împărtășite în feed-ul tău. Zi de zi. Seară de seară. Și un alt lucru este cert. Conturile / persoanele cu care tu ai interacționat cel mai mult (prin comentarii, likes, reshares) vor avea întâietate în rândul cerculețului cu povești. Adică în secțiunea de stories. Ok. Scurt și la obiect.
Algoritmul Instagram Stories pune accentul pe actualitate.
Da. Instagram a înțeles că în această perioadă, deși distanța ne desparte, tehnologia a reușit să ne apropie. Sau să ne distragă de la lucrurile cu adevărat importante. În fine, intrăm în altă polemică și trebuie să ne concentrăm pe prezent. Ăăă, pe subiect.
În mod firesc, scopul aplicației este să îți servească cele mai recente stories ale urmăritorilor tăi. Pentru că vrea să te țină ancorat în realitatea virtuală unde tu îți petreci timp.
Dacă interacționezi în mod regulat cu un cont, story-urile sale vor rula în feed-ul tău de fiecare dată când postează un story nou. Chiar dacă i-ai urmărit toate poveștile din ziua precedentă. Este ca un ciclu care se repetă la infinit. Până când decizi să nu mai postezi (dar tu nu vrei asta).
Concluzia? POST. POST. POST.
Fii consecvent. Postează constant. De ce să nu mărim șansele ca lumea să ne vadă conținutul, dacă tot avem ocazia. Ține minte. Următorul story pe care îl răsfoim…poate fi chiar al tău!
Cum funcționează algoritmul Instagram pentru IGTV și Reels.
Este Instagram un roboțel? Nuuu. Putem spune că este omul visurilor. Ecesta va livra genul de conținut conform căutărilor și interacțiunilor tale. Desigur, pe baza unui sistem de învățare automat. Chiar și așa, el știe ce îți place.
Acum că am lămurit aceste aspecte. Urmează o întrebare firească.
Cum pot avea videoclipurile încărcate pe IGTV și Reels mai multa vizibilitate în rândul comunității?
Instagram ne ajută să devenim populari, însă și el are nevoie de ajutor din partea noastră. Pentru a ajuta algoritmul aplicației să funcționeze eficient, poți da share în feed videoclipului încărcat pe IGTV – cu un preview de 1 minut. Crește expunerea. Cresc șansele de a fi văzut. Și așa îi poți redirecționa pe oameni în galeria IGTV.
Be creative and funny!
Pentru că acum ai această oportunitate cu funcția Reels introdusă de maestrul Zuckerberg pe aplicația Instagram.
Funcția îți permite să filmezi muti-clipuri rezultate într-un singur video de 15 secunde – pentru a le distribui în feedul comunității tale și nu numai. Folosind tool-uri creative puse la dispoziție de aplicație, însoțite de video content și sunet, poți deveni popular în secțiunea Explore a aplicației. În felul acesta, conținutul tău va beneficia de mai multă vizibilitate. Nu doar în rândul urmăritorilor tăi, ci la nivel global.
Ne place conținutul video. Ne place, place, place…
În ceea ce privește Reels, poți da share în feed videoclipul încărcat. Însoțit de hashtags revelente pentru a crește rata de expunere și vizibilitate.
Yeee! You should try it.
Buuuuun. Și acum că ne-am lămurit în ceea ce privește algoritmul Instagram, venim și cu #ExtraTips pentru a îmbunătăți relațiile cu aplicația:
- Încurajează interacțiunea prin intermediul stickerelor / poll / questions. Pentru că ele asigură engagement-ul din partea comunității, automat și Instagram va înțelege relevanța story-urilor tale – fiind conținut de valoare pe care algoritmul îl va procesa și promova mai departe.
- Include în planul de conținut mesaje cu potențial mare de engagement. Instagram a confirmat importanța comentariilor la postări când vine vorba de plasarea postărilor în feed-ul comunității. Creează postări care stârnesc interes, reacții și stimulează implicarea.
- Optimizează strategia utilizării hashtags. Nu este o noutate că vizibilitatea postărilor poate crește în mod exponențial cu ajutorul hashtagurilor. Însă, ai grijă! Folosește-le pe cele mai relevante pentru business-ul tău. Nu neapărat cele mai populare. Un hastag cu milioane de postări incluse nu înseamnă că va aduce succes postării tale. De ce? Pentru că există riscul să se piardă printre milioanele de vizualuri postate folosid acel #.
- Cross-promo your content. Instagram încurajează promovarea conținutul pe toate canalele pe care le pune la dispoziție: Feed, Stories, IGTV Și Reels. Folosește-le la potențial maxim pentru a diversifica și atrage diferite tipuri de publicuri, în funcție de conținutul pe care îl promovezi.
- Urmărește perfomanța. Folosește Intagram Anatylics pentru o mai bună înțelegere a activității desfășurate. O mai bună înțelegere a ceea ce funcționează (și ce nu) te ajută la definitivarea unui plan de marketing relevant.
Complexitatea aplicației ne ajută la promovarea produselor / serviciile în funcție de adaptabilitatea brandului la formatele disponibile. Nu te limita doar la postări din feed. Nu face doar story-uri statice. Stârnește interesul comunității. Construiește conținut interactiv și relevant. Cooperează cu aplicația.
Și cel mai important: Fii prezent. Fii constant. Fii sincer.
Spor să ai!