Scroll to top
SUBMIT A BRIEF
Share

De la idee la brand: Dulceața Veronica

Brand, brand, brand!

Când te gândești la un brand, care-i primul lucru care îți vine în minte? Oare numele, logo-ul sau ambalajul produsului preferat? Reclama de la TV sau experiența cu produsul în sine? Sau poate toate la un loc. Și asta pentru simplul fapt că brandul are o încărcătură simbolică (adică are la bază mai multe elemente ce îl definesc). Dar vorbim și despre asta.

1. Ce este un brand?

Imaginează-ți că mergi pe stradă și vezi milioane de oameni în jurul tău. Toți îmbrăcați în gri. Cu fețele acoperite de un smiley face colorat cu galben și negru. Toți având același nume, același miros, aceeași înălțime, aceleași gesturi sau mers. This is a sad, sad situation, right? Și apare ea, Mirabela! Îmbrăcată în roz, cu pleata-n vânt, mirosind a flori de primăvară, dansând pe tocuri printre toți cei trași la indigo.

Ei bine, asta este brandul –  Acel ”individ” diferit, care poartă un nume și mai multe simboluri atribuite, pentru identificarea produselor sau serviciilor unui producător. De ce? Pentru a se diferenția de concurență. Adică de toți omuleții cu zâmbete dubiose.

Philip Kotler, fondatorul managementului marketingului, ne spune că: ”Scopului brandului în sine vizează, pe de o parte, crearea diferenţierii între produsele de acelaşi tip şi, pe de alta, el reprezintă promisiunea unei valori sigure.”
Desigur, în călătoria sa prin lume, brandul vine și cu o promisiune. Proprie și personală. Distinctă de toate celelalte. Un brand poate lua naștere pentru a satisface o nevoie a pieței existente și neîndeplinită. Practic, el are o misiune atunci când vine pe lume.

Marty Neumeier spune că identitatea brandului este o expresie exterioară a acestuia, însoțită de nume, felul în care comunică și aspectul vizual. Noi credem că este mai mult decât atât. De la valorile și misiunea lui, până la felul în care reușește să se diferențieze de concurență. Dar despre asta vorbim puțin mai jos.

2. Dacă apar multe produse la fel, ce anume face diferența?

Nu-i de mirare că în era multimedia, succesul unui business depinde mai mult de consumul simbolic, decât de necesitatea reală a achiziționării de noi produse. Oare, schimbi telefonul an de an pentru că s-a stricat și ai nevoie de unul nou? Și cumperi unul exclusiv de la brandul X pentru că e mai bun ca restul sau pentru că ești fidel mărcii? Just think about it.

Ei bine, aici intervine ceea ce ne distinge ca individualitate conștientă și liberă – personalitatea!

Jean-Marie Dru, președinte TBWA și inventatorului conceptului disruption în publicitate, spune că brandurile primesc personalitate complexă. Și nu-l putem contrazice. Și cum putem reda personalitatea unui brand, dacă nu prin branding?

Exact. Brandigul este dincolo de identitatea unui produs: logo, cromatică, fonturi, elemente grafice specifice. El este o experiență în sine.

3. Brandingul este ABC-ul brandului.

Funcționează după reguli clare. El însumează credințele, valorile, promisiunile, filozofia sau cultura brandului. Oferă un set de valori clar definite și îl diferențiază de restul. Brandingul îl face autentic și remarcabil!
Reprezintă modalitatea prin care oamenii îl percep, în funcție de ceea ce el le transmite sau oferă. Cu toate astea, percepțiile, la rândul lor pot fi diferite. La fel ca și oamenii.

Personalitatea brandului aka Mirabela este redată de felul în care ea se poziționează în piață, de lucrurile în care ea crede, de promisiunile pe care le face. Ea poate fi văzută ca un partener de nădejde al publicului țintă. Oferă soluții și satisface nevoi într-un mod cât mai creativ și personal.

4. De ce este brandingul o experiență în sine?

Pentru că nu se limitează doar la un singur criteriu care definește brandul. El include numeroase elemente care îl reprezintă atunci când este lansat pe piață. Experiența poate fi construită în numeroase moduri: de la numele pe care îl are produsul, până la funcționalitatea sau gustul acestuia. Ori modul în care el se adresează oamenilor. De felul în care alege să comunice sau să le răspundă oamenilor. Tone of voice-ul brandului trebuie să răsune în capul consumatorului de fiecare dată când el vede produsele / serviciile sale. Brandingul este legatura profundă dintre client – angajați – business.

  • Scurtă recapitulare

  • Brandingul reprezintă totalitatea elementelor ce definesc un brand

  • Brandul însumează un set de valori și credințe ce îl definesc

  • Brandigul aduce factorul de noutate și unicitatea

  • Brandul este o experiență în sine

  • Brandingul este ABC-ul brandului

Acestea fiind teoretizate și explicate, haideți să vă povestim puțin procesul prin care a trecut Rebranding-ul: Dulceața Veronica.

Recunoaștem, ne place să construim povești de brand. Și să dăm viață unei noi identități a brandurilor. Susținem antreprenorii locali și ne place să creionăm pentru ei idei creative. Așa îi ajutăm să își găsească un drum frumos pe piața din România.

Veronica este o afacere de familie din Alexandria, care pune pe piață produse fabricate în România, fără conservanți, coloranți sau alți aditivi artificiali. Dulcețele Veronica sunt 100% din ingrediente naturale din producție locală sau proprie, atent puse la borcan cu pricepere și multă iubire. Rețetele Veronicăi sunt concepute pentru a bucura oamenii cu produse de calitate.

De ce am ales să vă prezentăm un rebranding și nu un branding?

Pentru că Dulceața Veronica este unul dintre proiectele la care noi am lucrat cu mult drag și ni s-a potrivit mănușă. Practic, am rezonat cu ei din primul moment în care am gustat dulceața de cafea.

Cum spune Ștefan Nădejde: ”De obicei, într-un rebranding trebuie să ții cont de anumite aspecte ale identității vechi, astfel încât produsul să fie recognoscibil și oamenii să-l identifice cu identitatea veche, chiar dacă a fost făcut un rebranding.”

În cazul Veronicăi, nu exista riscul ca oamenii să nu asocieze noua identitate cu cea veche, datorită faptului că brandul se afla la început de drum și dorea să-și facă vocea auzită. Și dulceața savurată, of course.

1. Cum a început totul?

Alina, antreprenorul din spatele business-ului, a venit la noi cu un singur vis: ca produsele ei să se regăsească atât pe masa românilor cool și iubitori de gusturi alese, dar și pe lista festivalurilor / evenimentelor din București cu specific culinar (și nu numai).

Am fost invitați de Alina să oferim o notă creativă brandului, valorificând ideea de dulceață artizanală făcută de familie, să categorisim cele trei tipuri de dulceață dezvoltate în laboratorul din Alexandria și să îmbrăcăm povestea brandului în etichete de produs și site.

Zis și făcut! După ce am stabilit comunicarea b2c, ne-am pus pe treabă. A urmat o analiză amununțită a pieței. Am ajuns la concluzia că oamenii au nevoie de povești cu substanță. Și profunzimea apare din iubire. Ca niște romantici incurabili, am călătorit în timp până la dragostea dintre Eminescu și a sa Veronica. Un nume care ne-a inspirat să dezvoltăm una dintre cele două propuneri prezentate. Propunere cu care a rezonat și Alina în totalitate: Veronica – Iubire la borcan.

etichetă de produs / logo after rebranding

2. Veronica îmbracă o identitate nouă.

Aducem un aer fresh și jucăuș brandului prin alegerea unor culori vii și prietenoase. Perfecte pentru un stand-out la raft.
Definim latura romantică și afectivă a brandului prin alegerea atentă a culorii roz – un simbol al dragostei, care invită oamenii să iubească. În completarea sa, am ales culoarea galben, ca expresie a personalității volatile a brandului, marcată prin energie, trăire. Caracterul curios, misterios și versatil este redat prin culoarea albastru. Movul sugerează curiozitatea și veselia Veronicăi.

Eticheta poziționează brandul pe podiumul produselor gourmet, alese cu grijă de cei care pentru care mâncarea nu este doar o nevoie – ci o sărbătoare a gustului. Produse dedicate celor care aleg să își înceapă ziua iubind.

Elementul de noutate este sugerat prin logo și fontul ales. Aducem un aer fresh și modern brandului. Linii de text urbane și jucăuse aduc savoarea vizuală. Atractiv pentru tânăra generație. Incitant pentru cei serioși cu iubire pentru frumos.

Am transformat litera ”i” în gaură de cheie pentru a evidenția simbolistica rețetelor de iubire – ascunse în cămara Veronicăi.

Logo-ul este compus din typo-ul ”Veronica” și un logomark. În construcția logomark-ului am stilizat cuvântul ”love” în shape-ul ce amintește un lacăt: vezi noua identitate.

3. Dar cine este ea?

În viziunea noastră, Veronica este o fată enigmatică, învăluită de o personalitate plină de mister. O vezi alergând pe străzi șerpuite, pe malul mării sau în cele mai înflorite grădini.

Este definită prin complexitatea caracterului romantic. Este grijulie cu cei dragi, dar și cu străinii, avangardistă și sofisticată. Este apreciată de toți cei pe care îi întâlnește în drumul său. Fină, rafinată, elegantă și cocheta. Te vrăjește cu zâmbetul său ștrungăreț din colțul gurii.
Este de părere că prin iubire tot ce e amar se îndulcește. Ea deschide inimi și împarte cu cei înfometați secretul dulce al iubirii.

4. Și ne spune o poveste…

Veronica iubește să iubească și să ofere lumii dragostea ei. Și cum atfel, dacă nu la borcan. Dulceața Veronica a luat naștere din dragostea pentru pământ și roadele sale.

Inovația poate porni de la o idee simplă, cum ar spune Dru. El crede că în lumea publicității, inovația și creativitatea merg mână în mână. Nu ne-au lipsit nici nouă când am reinventat brandul Veronica. Așa ne-a venit ideea să punem natura la borcan sub formă unei poezii simțită prin gust.

Veronica are menirea de a aduce zâmbete dulci chiar și pe cele mai încruntate fețe. Rețetele Veronicăi sunt create în dorința de a bucura oamenii cu produse de calitate, create din fructe și legume din producție proprie sau locală, fără a adăuga niciun fel de colorant, conservant sau alt tip de aditiv artificial.

5. Bine, bine. Dar cui spune această poveste?

Celor care găsesc timp pentru iubire, cei pasionați de gusturi bune. Celor care găsesc zilnic puterea să fie fericiți.
Este alegerea perfectă pentru tinere consumatoare de produse cu ingrediente naturale / 100%, femei urbane în căutare de produse pline de gust și familii care păstrează tradiția micului dejun.

Mai multe despre rebranding și etichetele de produs: click aici.

6. De ce Veronica și nu altă dulceață?

Gustul tradițional întâlnește cele mai rafinate combinații de rețete. Varietatea produselor și gusturile regăsite în gama produselor sunt inedite și diferite de competiție.
Atributele precum: artizanal, tradițional, fără zahăr sau ”made in România” reprezintă un factor diferențiator puternic de restul concurenței. În completarea lor, revin și produsele dedicate segmentului diabeticilor. Tipul de fruct și combinația de gusturi îmbrăcate într-o poveste plină de savoare, promite oamenilor iubirea la borcan de care au nevoie și un moment de răsfăț.

7. Și website-ul?

Povestea Veronicăi nu ar fi fost completă fără modalitatea cea mai eficientă prin care oamenii pot ajunge la ea. Dar cel mai bine și cel mai bine aruncați chiar voi un ochi pe site-ul nostru sau pe din-camara.ro

Astăzi, Veronica bucură sufletele oamenilor cu dulcețe alese și savuroase, pe care vi le recomandăm cu drag și vouă.

Așadar, dragi cetățeni, atunci când vă gândiți la un brand, nu uitați că el vine la pachet cu numeroase elemente ce îi definesc personalitatea și te fac să-l iubești. Pentru că rezonezi cu viziunea lui, cu misiunea lui sau cu numele. Îți place cum ți se adresează sau calitatea produselor este premium. Poate cumperi emoțional, din iubire pentru brand sau poate chiar te-a convins cu sloganul.

Oricum ar fi, ne bucurăm că brandurile au personalitate. Și se disting din mulțimea de indivizi identici.

Ne poți găsi pe Facebook și pe Instagram unde te așteptăm cu un like & follow!

Articol scris de Pitulice Alexandra – creator de conținut The Hurricane.

Related posts

Post a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *