Scroll to top
SUBMIT A BRIEF
Share

Există rețeta de succes pentru o campanie în digital? De vorbă cu Irina Mateescu

Am filmat un super vlog alături de Irina Mateescu  aka Lady Chocolate. Termeni precum strategie, digital marketing și implementare nu-i sunt străini, ba chiar prieteni. Facebook, Google, LinkedIN și YouTube îi vin mănușă când aducem vorba de campanii de performance. Antreprenor și founder  Digitalee.
Am vorbit despre digital media, campanii în online și viața în publicitate prin 2009.
Îi super mulțumim pentru prezență. Iar ție îți lăsăm aici interviul negru pe alb. Și sperăm că îți este de ajutor!

Irina Mateescu – founder Digitalee

Cum era viața în agenție în 2009?

Era în felul următor: efervescent. Ieșeai pe ușă cu un brief, ajungeai în birou cu alte trei. Toate bine scrise. Instituția feedback-ului era sfântă. Toată lumea se gândea la soluții pentru proiectul și clientul pentru care lucrau.

Ce îndeletniciri aveai în agenție?

Mie îmi plăcea cu cifrele. Citeam în ele ca în zodiac. Ceea ce m-a dus către digital media planning, performance și social media. Mi-a plăcut și zona de SEO. În perioada respectivă nu era atât de folosită cât ar fi meritat.

Trei lucruri pe care viața de agenție te-a învățat.

Să găsești soluții acolo unde sunt foarte greu de găsit. Să îți găsești argumentele potrivite care susțin orice fel de idee. Argumente legate de proiect și de raționament, și nu de propria ta persoană. Și unul foarte important: să fii recunoscător oamenilor! Pentru că au rezervat sala de meeting atunci când tu ai uitat, ți-au amânat un deadline fără ca tu să le ceri asta, dar pentru că au văzut că ai nevoie. Lucruri mărunte, pe care pe cont propriu le găsești mai greu.

De la profesionist – la antreprenor. Ce te-a determinat să treci de partea cealaltă a baricadei?

Burnout-ul. Care începe într-o zi și se termină…nu știm când. Mi-am dorit ca în agenția mea acest fenomen să se întâmple cât mai rar posibil.

Ce înseamnă să fii antreprenor în zona de digital?

Să vă alegeți corect un mix de servicii – pe care să-l puteți livra, să exersați acest mix de servicii pe una, două nișe, un an jumătate, doi. Să ieșiți apoi pe piață cu studii de caz puternice, ca să puteți ajunge și la clienți mai mari.

Digitalee. De ce așa? Ce este mai exact?

Am scris la un moment dat într-un mail: Digitalee yours. Mi-a plăcut cum sună și a rămas așa. Este o agenție de digital marketing. Livrăm proiecte care au rezultate reale. Indiferent dacă este vorba de business-ul unui instructor de dans, un mega business de mobilier german sau un super brand de electro-it cunoscut de toată lumea în piață.

Experiența își spune cuvântul. Permite-mi să te numesc specialist în digital media! 😎

Prima campanie pe Facebook am implementat-o în 2008. Îmi place partea de digital media.

Să presupunem că sunt un domn la 48 de ani și vreau să-mi promovez business-ul cu portocale. Să generez mult trafic, să am vânzări din prima. Lămurește-mă și pe mine: Ce înseamnă o campanie în digital media?

Înseamnă că brandul tău va fi vizibil pe internet, în rândul unui public care are cele mai mari șanse să cumpere acele portocale. Eu mă voi juca într-un mod cât se poate de serios și profesionist cu instrumente de publicitate, ca să-i fac pe oamenii care îți văd mesajele, să dea click pe bannere sau să facă alte acțiuni în afară de click. Ei vor ajunge în site-ul tău sau te vor căuta în afara internetului, pentru că au văzut acele mesaje.

Care este diferența dintre o campanie pe Facebook și una pe Google?

Diferențele constau în implementare. În speță, fac același lucru. Google atrage trafic – Facebook atrage trafic. Internautul are un comportament diferit față de cele două platforme. Brandurile sunt prezente în aceste comportamente pe care Facebook și Google le generează. Din acest motiv este super important ca un client să și le poată permite pe amândouă. Dacă nu și le permite, vom alege dintre cele două. Cum vom face alegerea? Dacă vrei să fii găsit la căutări pe internet o perioadă scurtă de timp, pentru că știi clar că oamenii care te caută vor cumpăra mai repede portocale – alege Google. Dacă vrei să ai în jurul tău și un mic trib, pe care să-l păstrezi după ce s-a terminat campania – alege Facebook. Eu le recomand pe amândouă.

Cum arată o campanie care convertește?

Ar trebui să fie coerentă în promoție și în ofertă. Trebuie să aibă un mesaj foarte clar. Landing page-ul nu trebuie să fie alambicat.

Unele campanii în aparență bune, nu convertesc. Cum putem identifica problema?

Pot exista multe variante. Una ar putea fi că produsul are un ciclu foarte lung de cumpărare. Nu acoperă o nevoie stringentă. Nu este nici despre roți de mașină, nici despre mâncare. Este despre ceva cu totul nou și atunci campania creează și nevoia pe care produsul o acoperă. Și ai de așteptat…șase luni, un an. Depinde ce buget ai la dispoziție. Când te afli pe o nișă unde nu se mai află nimeni, tu trebuie să convingi. Tu ești deschizătorul de drumuri și trebuie să convingi ca să dezvolți nișa. Un al motiv este că produsul este foarte scump sau nu prezintă încredere. Și treaba asta nu poate fi combătută într-o campanie de digital media. Tu te izbești de ele în momentul în care campania este deja live. Dar ai noroc că ai aflat printr-o campanie de digital media și nu una de TV, care te-ar fi costat enorm. O altă explicație ar putea fi că este prea scump transportul. Cel care intră în shop poate să considere că transportul este foarte scump. Sau ceri o sumă prea mare la plata cu cardul. Un alt motiv pentru care nu-ți merge campania este că nu ai intuit bine publicul țintă. Poți considera că produsul tău este destinat mămicilor, dar el este pentru adolescente. Nu toată lumea face studii de piață. Mulți merg pe intuiție. Este posibil ca unele lucruri să nu le intuiești din prima și să se vadă asta în campania de digital media.

Poți converti și cu bugete mici?

Nu. Doar dacă ai inventat un nou clișeu publicitar. Ai făcut și cel mai super ad. Ai fost atât de creativ încât ai inventat cel mai tare copy. Ai inventat tu ceva și ai nevoie doar de 50 lei ca să obți o audiență de 10.000 de oameni. Și pentru că te-au văzut, ți-au revenit 1000 lei pentru că ai avut acest super mesaj! Un buget rezonabil de media /achiziția de spațiu publicitar pentru un antreprenor aflat la început de drum este de 500 euro pe lună. Dacă nu dispuneți de acești bani pentru o campanie de Google sau Facebook: Nu investiți în online!

Cât la % contează produsul și cât la % contează implementarea optimă a unei campanii, în decizia de cumpărare a oamenilor?

Eu aș spune că produsul contează mai mult de jumătate. Nu vreau să creăm iluzia că cineva poate vinde orice produs pe internet și să creadă că poate investi în online. Sunt situații de suplimente care au promis că o să slăbești 50 kg peste noapte. Nu știm dacă s-a întâmplat asta sau nu. Nu încercați să reproduceți asta, că internautul s-a cizelat. Trăim era în care consumatorul este mai digitalizat decât brandurile. Dacă acum 5, 6, 10 ani, agențiile și brandurile erau mai digitalizate, acum consumatorii sunt mult mai digitalizați decât ele. Fără promisiuni deșarte.

Online-ul este viitorul?

Da, clar. Online-ul este un refugiu foarte bun. Clienții noștri știu că dacă investesc într-o pagină de Facebook, rămâne acolo. Dacă investești într-un cont de Instagram și convertești sau nu, el este al tău. Ceva ce simți că e al tău și nu a dispărut după ce s-a terminat pauza publicitară e ceva în care merită investit. Landing page-ul sau site-ul rămân ale tale, chiar și după ce se termină campania sau bugetul de promovare. Tot ce ai construit rămâne al tău. Deci online-ul este un mediu bun pentru construcție. De asta viitorul este acolo.

Articol scris de Pitulice Alexandra – creator de conținut The Hurricane.

Related posts

Post a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *