Am tot vorbit despre creativitate. Cum funcționează ea, ce facem când rămânem fără idei creative and so on. Dar faptele ar trebui să vorbească mai mult decât vorbele. Eu zic să nu ne mai lungim. Lăsăm mai jos această reclamă care ne-a plăcut. Mai mult decât atât, ne spunem și părerea, ca orice cetățean. Hai să vedem până unde poate merge creativitatea.
Avem aici una bucată reclamă Apple HomePod produsă chiar de Spike Jonze. Acest guru vizual, dacă putem să îl numim așa. Dacă ți-a plăcut filmul Her, te-ai uitat la Jackass, sau ai văzut măcar o dată videoclipul pieselor Lady Gaga – Dope, Kanye West – Only one sau Fatboy Slim – Praise You, ar fi bine să știi că în spatele lor se află această minte creativă. Nu-i niciun secret că regizorul și producătorul american este cunoscut și premiat pentru producțiile sale. Vorbim despre videoclipuri și filme, dar și coloana sonoră pentru diverse filme.
Tot el este responsabil și pentru acest spot Apple, din care reiese un mesaj mare și clar: Music is powerfull! Sau mai bine spus, beatul muzicii auzite la cel mai nou sistem de sunet Apple.
Caracterizăm videoclipul prin excelență și desigur, îl putem numi artă vizuală.
Artă care spune o poveste încă de la început până la final. Asul creativ din mâneca lui Spike este capacitatea de a îmbrăca orice activitate rudimentară într-o poveste spusă frumos. Remember articolul rolul poveștilor în publicitate? Acesta spot ar putea fi un alt bun exemplu.
Mulți ar spune că spotul este un clișeu.
Și nu negăm asta. Regizorul spune povestea unei tipe oarecare, care merge obosită după muncă cu metroul. Atunci când ajunge acasă, dă play unei piese și totul se schimbă. Realitatea plictisitoare devine mai fun și mai ciudat în același timp.
Al naibi de clișeu! Dar unul asumat. Uneori clișeele sunt necesare, ele pot genera cele mai bune insight-uri cu care ajungi la inima consumatorului. Mai ales când execuția este m-i-n-u-n-a-t-ă! Această poveste este completată de spectacolul vizual, de cadrele atent alese, de mișcările de dans surprinse.
Un alt clișeu de care ne lovim este ecranizat de confruntarea Eului în oglindă. Înfruntarea propriilor noastre frici și senzații. Muzica însă este aici să ne salveze. Exact ca în cazul fericitei dansatoare. Deși inițial a ezitat să se privească în oglindă, într-un final deschide portalul către propria sa lume, cu ajutorul muzicii. Muzica ne alină momentele grele și ne face să ne simțim alive. That’s the power of music.
Este un paradox adorabil cum Spike Jonez reușește să surprindă cotidianul într-un spectacol vizual abstract, inovativ și autentic.
În cadrul spotului reușește să combine elementele de decor (camera, masa, peretele), cu efecte speciale care sfidează legile fizicii.
Când muzica pornește, dansatoarea se transpune în cu totul altă lume. Un super trip în care apartamentul ei trece prin diverse transformări. Corpul ei și muzica devin un întreg care modelează structura obiectelor din cameră. Mobilierul își schimbă forma și dimeniunea, culorile se întrepătrund și apoi deschide portalul către o altă lume. Cea în care reflexia ta îți este cea mai bună prietenă. Totul este un spectacol cinematografic narat în mișcări de dans și efecte surprinzător de catchy!
Pentru comunicarea B2C, Apple are o abordare smart prin care ajunge la inima consumatorilor.
Piesa aleasă îți pătrunde prin pori. Îl iubim pe Anderson Paak! Iubim și entuziasmul lui FKA Twings care deschide cutiuța cu optimism prin mișcările ei fluide.
Eu cred că Apple nu putea promova mai bine un sistem de sunet decât cu ajutorul măiestriei muzicii. Music is life. Ea ne dă energie, ne îmbracă în melancolie, ne ține amintirile vii și ne dă speranță când viața e grea, boring sau excelentă.
Simplele momente ale vieții au fost transformate cu inginiozitate în adevărate oportunități de a te exprima cu ajutorul muzicii. De asta Spike Jonez este un guru al poveștilor vizuale! Eu cred că acest spot este mai mult decât o reclamă la care vrei să dai skip. Este o experiență. Transpusă vizual într-o poveste ecranizată în cel mai briliant mod posibil. Serios, am dat play de multe ori.